Blogarchívum

2008. december 11., csütörtök

Lipto oldala - Rácz Sándor

Link

6 megjegyzés :

  1. Szép kép. És mit kell itt nézni? Lipto oldalára menvén lipto és magyaroldal diskurzusát olvashattam, no meg ezt a képet. Ki Rácz Sándor?

    VálaszTörlés
  2. Ez maradt belőle. Sanyi bácsi képét áttelepítem majd a képtárba.
    Az Árpádhír Tv-ben szokott néha megszólalni, és azt fontosnak tartottam volna ide idézni, csakhogy az archivált anyagukból kimaradt.
    Így van: "a szó elszáll". Maradt a fotó. :-(

    VálaszTörlés
  3. De mit kell tudni Sanyi bácsiról? Miről volt ő híres? Nem ismerem, és biztosan oka van, hogy ide tetted. Homályosíts fel kérlek.

    VálaszTörlés
  4. Rácz Sándor az 1956-os munkástanács elnöke volt. Mondhatnám, harcostársa a Pesti Srácoknak.
    Erre később még érdemes lesz visszatérni, addig csak címszavakban:

    Rácz Sándor Nagykárolyban, Szatmárnémetiben és Tasnádon - Partiumi 56-os
    elítéltek megrendítő vallomásai


    Udvardy Frigyes - A romániai magyar kisebbség történeti
    ...

    Rácz Sándor következett, aki a munkástanácsok
    elnöke volt 1956-ban. Rácz szerint Trianon csak előjátéka volt
    Magyarország megsemmisítésének. ...
     
    Felvidék Ma - Érsekújvári megemlékezés 1956-ról
    Rácz Sándort 1956-ban, 23 évesen választották
    meg a Nagybudapesti Központi Munkástanács vezetőjének. 1956. december
    11-én letartóztatták, ...
    1956
    1956. október 29-én beválasztották a BHG
    munkástanácsába, majd november 14-én a KMT ... A Rácz Sándor és
    társai perben 1958. március 27-én életfogytiglani
    ...
     

    VálaszTörlés
  5. Két ember véleményét fogadom el feltételek nélkül 56-tal kapcsolatban, senki másét. Mindenki másnak a véleményét az ő prizmájukon futtatom keresztül.

    Egyikük már megboldogult, Isten nyugtassa Pongrátz Gergely bátyámat!
    Másikuk szerencsére még él és hosszú életet kívánok neki, ő Rácz Sándor.

    Amit mond, habozás nélkül elfogadható és a szavára gondolkodás nélkül indulnék bármerre, bármikor.
    Én ennél nagyobbat nem tudok mondani, elképzelni sem.

    VálaszTörlés
  6. Kicsit szégyellem, de Pongrátz Gergelyről sokat hallottam, sőt olvastam, láttam is, de Rácz Sándorról nem sokat tudtam. No ezt a hiányt most pótolom a segítségetekkel. Köszönet érte. :))

    VálaszTörlés